Cykeltur i Grums

Har suttit med Malin här vid datorn ett par timmar och fixat en massa med bloggen och sådär, och vi fick oss en skaplig design tillslut, toppen !   
Efter sånt slit passade vi såklart på att ta en cykelsväng, så up up and away !
Medan vi flög fram på sveagatan kom vi på att bland de värsta med Grums är att det är branta backar överallt, de går liksom inte att undvika. Finns ett antal att välja på men utan några veligheter (helt otroligt!) så bestämde vi oss för tömtebacken. Skulle försöka kämpa oss upp en bit innan vi skulle börja leda cyklarna, och jag hade såklart en trög växel i och ville drastiskt växla till den lättaste. Lättare sagt än gjort, kedjan gav i från sig något hemskt rasslande och istället för att åka uppför backen så började jag rulla bakåt. Jag gick av, tittade på cykeln, Fan, kedjan hade hoppat av. 
Jag försökte så gott jag kunde med att vara meckar nisse men gav upp och ringde istället efter pappa och sa att jag stod mitt i en backe och att han skulle få komma. och det gjorde han.
Han tittade på kedjan och sa, "Men du gör bara såhär" och fem sekunder senare var cyklen fixad. Kände mig skapligt kass.
Men cykeln blev som född på nytt igen (och även jag som fick tid att andas ut), och tur var väl det =)

    

/ H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0